onsdag 30 januari 2008

Mellan böcker

Just nu befinner jag mig i ett tillstånd som jag kallar mellan böcker. Det är när jag just har läst ut en bok och inte vet vilken jag skall läsa härnäst. Jag tycks vara ganska ensam om det eftersom de flesta andra bokbloggare jag läser tycks hålla på med flera böcker samtidigt.

Det är två böcker jag verkligen längtar efter att läsa (The Algebraist och A Game of Thrones), och några som jag funderar på att läsa bara för att spara dessa. Men jag kan inte bestämma mig så jag vankar rastlöst mellan lånebokhyllan och min egen samling. Jag blir tokig!

2 Comments:

Olivia said...

Jag skulle nog ta The Algebraist först, eftersom den är fristående. För när du väl börjat med Martins böcker kan det vara lite svårt att sluta...

Arina said...

Jag har faktiskt tänkt så själv. Dessutom känner jag lite för sf nu.