onsdag 23 januari 2008

Längtan

Just nu har jag för många böcker på vill läsa-listan. George R R Martins A Game of Thrones, The Algebraist av Iain M Banks och femte delen i C J Cherryhs Foreigner-serie. Men först måste jag läsa ut Orphans of chaos. Den är ganska svårläst men det är egentligen inget problem. Problemet är att jag är så splittrad. Det är tv-serier som skall följas, musik som skall lyssnas på för att inte tala om alla patienser som skall läggas. Det är rätt löjligt egentligen. Jag kan läsa en bra bok men väljer i stället att lyssna på Rasputina om och om igen och lägga skorpionen. Egentligen vill jag spela mer avancerade spel som Half-Life 2 Eller Bioshock men min dator klarar inte av något som gjorts efter 2003.

Men jag skall inte gnälla. Jag har många goda böcker som väntar på mig och det är bättre än att inte ha några. Det skulle verkligen vara något att klaga över.

1 Comment:

Olivia said...

Jag lider av precis samma problem. Min lista med böcker jag vill läsa är riktigt lång. Och vanan trogen lånade jag mig en hel kasse med böcker på biblioteket idag. Jag kommer inte att hinna, inte om jag ska ta studierna på allvar. Och det ska jag banne mig!