fredag 24 oktober 2008

Önskelista

Någon sade till mig en gång att i min ålder skriver man inte önskelistor utan inköpslistor. Nu ser ju verkligheten sådan ut att de flesta kan inte köpa allt de vill ha. Jag kan det definitivt inte. Därför skriver jag önskelistor, många och långa sådana. De är oftast indelade i kategorier som t.ex. spel, böcker och prylar. Eller så kan de vara indelade i behöver och vill ha. Önskelistan till jul eller födelsedagen är kortare. Den håller sig inom den prisklass vi i förväg kommit överens om, sambon och jag, och det är därför mycket som faller bort.

Vi har ännu inte kommit överrens om något pristak för årets julklappar så min lista ser för närvarande ut så här:

  • The Orange Box
  • Black Adder
  • Red Dwarf
  • Black Books
Och man anar ett tema.

3 Comments:

Martina said...

Red Dwarf på dvd är förvånansvärt billiga, 11.49 euro per säsong på play.com.

Arina said...

De har alla säsongerna i två boxar för femhundra kronor styck på sf-bokhandeln. Vet inte hur dyrt det är jämfört med ditt tips men om sambon skall handla är det nog det enklaste alternativet. Han brukar köpa mina presenter där.

Olivia said...

Vad det än blir, förbered dig på att bli snyltad...