söndag 26 oktober 2008

I valet och kvalet

Så var det dags igen att bestämma vad man skall läsa härnäst. Jag har ju en del att välja bland. Här de böcker jag väljer mellan just nu:

Martin och Cherry är ju serier jag läser så jak borde kanke prioritera dem innan jag glömmer var som har hänt i tidigare böcker. Problemet är att det har jag förmodligen redan gjort, glömt alltså. Banks är jag väldigt sugen på, men just därför borde den kanske få vänta ett tag så att jag kan suga på karamellen ett tag till. Reynolds känner jag minst för och just därför borde jag kanske ta tag i den. Han brukar kräva en kraftansträngning för att mitt intresse skall väckas. Eller kanske skall jag läsa på svenska som omväxling? Hmmm...

2 Comments:

Olivia said...

Jag skulle rekommendera A clash of kings. Fast då kommer du nog nästan vara tvungen att läsa A storm of swords direkt efter, så du blir ju lite uppbunden.

Dark hollow är väldigt bra också, passar bra att läsa så här på hösten (eftersom den utspelar sig på hösten).

Scar night kan du vänta med, den var bra men ingen höjdare.

De andra böckerna kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte har läst någon av dem.

Arina said...

Det lustiga är att just de två böckerna var de som liksom mer och mer skiljde ut sig från de andra. Sen kom jag på att det ju var A Storm of Swords som stod på tur. Jag blandade ihop titlarna lite.

Nu blev det inte alls någon av dem.