torsdag 2 oktober 2008

Åke Ninja och andra jävlar av Johan Wanloo

Jag gillar Wanloo och har gjort det sedan urminnes tider (80-talet?). När han är bra är han fantastiskt bra och jag skrattar ofta högt och på olämpliga platser. Ibland är skämten dock platta och poänglösa, men det är kanske bara jag. Som så mycket annat här i livet så är humor något det finns många åsikter om och vi människor skrattar inte alltid åt samma saker.

Jag är i alla fall mycket förtjust i Åke Ninja och av de andra återkommande figurerna är Kjell & Ivar - metalkrigare favoriter. Hårdrocksklubben är också rolig, medan guldankan och sexy president inte riktigt är i min smak. Men boken innehåller även en del skämtteckningar och serier med icke återkommande figurer och mycket av detta är riktigt, riktigt roligt. Det som fick mig att skratta högst och längst var den första lilla serien på pärmens insida men jag kan faktiskt tänka mig flera personer som skulle ta illa vid sig av skämtet. Smaken är som sagt olika.

Tycker man om lite sjuk och skruvad humor är detta en liten pärla. Jag kommer läsa den många gånger.

3 Comments:

Olivia said...

Låter som något jag kan läsa på plats nästa gång jag är hemma hos dig.

Arina said...

Den är definitivt snabbläst, och rolig.

Anonym said...

Haha, vilket sött omslag. :)