tisdag 26 februari 2008

Göteborgsresa

På fredag åker jag till Göteborg för att besöka mamma. Det är fullständigt omöjligt att åka dit utan att också göra ett besök på SF-bokhandeln. Om jag har pengar eller inte spelar ingen roll, bara att gå och titta på böckerna och drömma är ett nöje. Trots det kommer jag nästan alltid hem med någon bok. Sist lyckades jag lura mamma att köpa tre George R R Martin till mig. Jag hade verkligen tänkt betala tillbaka senare men hon ville ge mig dem i present.

Har jag tur kommer jag hem med en ny (nåja begagnad, men oändligt mycket bättre än min nuvarande) dator. Har jag otur kommer jag hem med den i delar och får sätta ihop den själv. Det skulle jag i och för sig tycka var ganska roligt, men vad gör jag om jag inte får igång den sedan?

1 Comment:

Olivia said...

Ha det så bra i Götebörg och hoppas att det fixar sig med datorn. Jag hör av mig efter helgen.

Jag tittade förresten på SF-bokhandelns hemsida, på rean, men de få böcker som intresserade mig finns billigare på Adlibris.