tisdag 28 augusti 2012

Min nya leksak


Det blev en Kindle. Jag funderade och läste om olika läsare och valet stod mellan en Iriver Story HD och Kindle men efter att jag letat runt efter böcker kändes valet ganska självklart. Jag läser inte så mycket på svenska och det är väldigt bekvämt att kunna hitta böckerna jag söker på ett och samma ställe. Faktum är att jag hade svårt att hitta någonting alls på andra ställen än Amazon.
Jag har bara haft min Kindle en dag men känner redan att vi kommer att bli vänner.

7 Comments:

Maria said...

Gratulerar till den nya leksaken. :) Undrar när jag ska få tummen ur och köpa mig en läsplatta...

Arina said...

Tack! Lustigt att jag hann före som var motståndare så länge.

Anonym said...

Ha så roligt! Jag har en gammal (garanterat sämre) än din men den har jag läst mycket på. Nu är jag sugen på att uppdatera till en Kindle Pearl men sorgligt nog går den inte att beställa till Sverige. Snyft.

Arina said...

Jag har inte hört talas om Kindle Pearl. Vad har den för funktioner eller egenskaper utöver den vanliga?

Anonym said...

Den har egenskapen att bara existera i min förvirrade hjärna; jag menade Kindle Paperwhite men kom ihåg namnet helt fel :-/

Det jag vill åt är den högre kontrasten eftersom jag tycker det ser lite tråkigt ut med det smått grådaskiga på min eläsare.

Arina said...

Det kan förklara varför jag inte hade hört talas om den eller kunde hitta den.

Ja, första gången jag såg en Kindle blev jag lite förskräckt för jag tyckte den var väldigt mörk och svår att läsa på, trots att jag hade bra ljus. Dagen efter var det hur bra som helst så jag kanske bara var lite trött eller så kanske ljuset var sämre än jag trodde.

Det händer att du läser serier på en iPad om jag inte minns fel. Du har inte provat böcker? Själv kan jag inte läsa på vanlig skärm och jo, jag anser att iPad har en vanlig skärm hur bra den än sägs vara.

Anonym said...

Stämmer, läser serier på min padda, och det är den riktigt bra för; inga invändningar alls faktiskt, så länge det inte är en serie som kräver större storlek :-)

jag har läst en hel del böcker på den med men det var nog först med senaste version med högre upplösning som det kändes helt OK. Men jag har märkt att det inte riktigt känns lika bra som en vanlig bok så det är därför jag sneglar på den där paperwhite-varianten...