lördag 9 mars 2013

Nytt i "hyllan"

Det är längesedan bokrean betydde särskilt mycket för mig men jag brukar i alla fall titta in på sf-bokhandeln och leta efter billiga inbundna. Men sedan jag skaffade läsplatta föredrar jag eböcker och då är det egentligen bara böcker ur serier jag redan har i bokhyllan som är intressanta. Det känns inte så meningsfullt att köpa inbundna titlar av böcker jag kanske vill läsa någon gång.

I år var det därför bara en bok som hamnade i min beställning, Shadows in Flight av Orson Scott Card.

Sedan blev jag tipsad av Feuerzeug om Ditos eboksrea och hittade faktiskt en titel som jag i  många år tänkt läsa, Musselstranden av Marie Hermanson, så då blev det ett köp till. Men 140 kronor är ändå ganska lite att lägga på rean så jag tyckte att jag gott kunde köpa lite fler böcker till min Kindle. Det blev The Atrocity Archives av Charles Stross och Redshirts av John Scalzi, två böcker jag varit mycket nyfiken på. Egentligen är tanken med läsplattan att jag inte ska behöva köpa boken förrän jag tänkt läsa den eftersom det är gjort på en minut. I praktiken är det tyvärr så att jag ofta är pank när jag blir sugen på en bok och eftersom den måste betalas direkt vid köp så kan det bli problematiskt. Därför är det skönt att ha några titlar på plattan ändå.

0 Comments: