fredag 10 september 2010

Tematrio - Tegelstenar

Jag har nog läst en hel del tjocka böcker som skulle passa i Lyrans Tematrio men det var faktiskt lite svårt att komma på några ändå eftersom jag inte brukar memorera sidantalet. Här är i alla fall några rejäla böcker.

1. Det av Stephen King. Jag vill minnas att den var uppdelad i två tjocka delar och det är en av mina favoriter om en ond clown. Jag menar, otäckare än så kan det knappast bli.

2. Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke Var faktiskt inte helt lätt att ta sig igenom. Bitvis uppfattade jag den som seg men den hade ändå något visst i tonen som gjorde att jag kämpade vidare. Humorn var helt underbar och språket likaså. Den lämnade mig med en känsla av vemod.

3. A Game of Thrones av George R R Martin lyckades återuppväcka mitt fantasyintresse efter att Robert Jordan både väckt det och sedan nästan tagit död på det igen. Martins värld är full av politik, krig, intriger och intressanta människor och det är ett elände att det tar så lång tid för honom att bli klar ed nästa bok i serien. Å andra sidan så kanske det betyder att det blir något riktigt bra.

0 Comments: