söndag 27 juli 2008

Jag vill bara få det sagt

Jag avskyr sommaren, avskyr på gränsen till hatar. Värmen som får mig att flämta och snyfta och drabbas av panikattacker (vilket inte gör saken bättre). Flugorna som kryper i mitt ansikte när jag skall sova och på mina ben när jag försöker se på tv. Försöker se på tv ja, för det förbannade ljuset gör att jag måste hänga stora skynken över alla fönster för att över huvud taget kunna se om tv:n är på. Ljuset gör det också direkt smärtsamt att sitta vid datorn, trots att jag har dragit för ett par tjocka gardiner.

Sen har vi den gassande solen som gör att det inte går att vistas ute utan att drabbas av huvudvärk. Solen som det är meningen att man skall dyrka och offra sitt dyrbara skinn till. Fy, säger jag. Behöver jag säga att jag är blek? Som barn tjatade alla om att jag måste ut och få lite färg. Jag försökte vara till lags och passa in med resultatet att jag brände mig med frossa och klåda som följd. Nu behöver jag bara säga hudcancer om någon skulle få för sig att antyda att jag borde sola.

För mig är sommaren något som måste genomlidas. Redan i mars börjar jag känna depressionen komma smygande. Det jävliga är att man nästan skall behöva skämmas för att man inte tycker om sommaren.

2 Comments:

Olivia said...

I natt sov jag med en kylklamp i famnen. Det var ändå för varmt.

Arina said...

Det har jag aldrig testat.