tisdag 5 januari 2010

2 år

Idag är det två år sedan jag lite trevande startade den här bloggen. Jag hade länge funderat på att börja blogga, skriva lite om livet i största allmänhet och uttrycka åsikter om det mesta. Men när min goda vän Olivia startade en bokblogg så tyckte jag det lät som en jättebra idé och försökte göra likadant. Jag älskar ju att läsa och det kändes förnuftigt att hålla sig till ett område.

Jag kan väl säga att det gick sådär. Jag upptäckte hur långsamt jag faktiskt läser och efter några månader hade jag gjort slut på alla andra litteraturfunderingar jag gick och bar på. Dessutom blev det en hel del tankar om om annat i livet också. Och på senare tid har inläggsfrekvensen sjunkit eftersom jag dels försöker hålla bloggen så litteraturrelaterad som möjligt och dels har fått andra intressen som tar en del av tiden och energin.

Jag har under åren funderat fram och tillbaka på om jag skulle göra lite förändringar och förnya mig lite, kanske byta layout. När det äntligen blev ett layoutbyte så blev förändringen inte så stor. Jag har upptäckt att jag gillar min lilla blogg som den är, med hemmagjord rubrik och allt,
och jag envisas med att fortsätta i samma spår. Det händer att jag läser ut en bok och ibland funderar jag lite runt läsning och litteratur, och jag hoppas att det finns några läsare som blir lite glada när det kommer en uppdatering. Jag blir det i alla fall och det är belöning nog.

3 Comments:

Olivia said...

Grattis! Och jag tycker att din blogg är bra precis som den är. Jag har ju lite samma problem, att jag läser för långsamt.

Maria said...

Gratulerar på tvåårsdagen. :)

snowflake said...

Grattis på tvåårsdagen, något försenat. :-)