lördag 20 juni 2009

Pausunderhållning: en Bokhore-enkät

I väntan på att jag skall läsa ut en bok som jag kan recensera fyller jag i den här enkäten från bokhora.

Senast köpta inbundna bok:
Spirits in the Wires av Charles de Lint.

Senast köpta pocketbok: Dead Until Dark av Charlaine Harris och Destroyer av C J Cherryh, båda inköpta vid samma tillfälle som boken ovan.

Favoritgenre: Science fiction.

Ultimata längden på en bok: Antalet sidor i en bok är faktiskt inte så viktig, det viktiga är vad sidorna fylls med.

Favoritbokhandel: SF-bokhandeln i Göteborg.

Favoritbibliotek: Just nu inget alls, mitt lokala bibliotek är för litet för att just ha något jag vill ha.

Favoritplats att läsa (i hemmet): Soffan.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Jag läser inte så mycket utanför hemmet faktiskt med undantag för i ett eller annat väntrum.

Fem författare du alltid köper i inbundet format: Hade jag råd skulle jag köpa alla böcker i inbundet format men det har jag inte så det blir faktiskt bara de som jag får tag i till reapris. Alltså ingen författare.

Bästa lässnackset: Nu försöker jag undvika att äta godis men bortsett från det så går det bra med vad som helst som inte kladdar för mycket. Choklad är ju aldrig fel.

Bästa läsdrycken: Te är en favoritdryck och vatten eftersom man blir torr i halsen av att läsa högt, något jag ofta gör.

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Förutom diverse naturligt bakgrundssurr är det bara tystnad som gäller. Jag kan ibland vara extremt ljudkänslig och gå på jakt efter surrande flugor och droppande kranar.

När på dygnet läser du helst? Närsomhelst när jag får en lucka som inte uppfylls av något annat.

Bästa bakfylleläsningen: Har aldrig varit bakfull så det är svårt att svara på.

Bästa kollektivtrafikläsningen: Jag kan inte läsa på bussen och jag somnar alltid när jag åker tåg men om jag har med något skall det vara något man inte blir så lätt distrherad ifrån.

0 Comments: