måndag 29 juni 2009

Irritationen är på topp

Jag håller på att lyssna på Filosofiska söndagsklubben av Alexander McCall Smith. Jag vet inte om det beror på värmen men jag stör mig oerhört på uppläsningen. Rachel Mohlin har ett väldigt irriterande sätt att dra efter andan. Svupp låter det varenda gång. Idag upptäckte jag till mi stora förskräckelse att hon läspar också. Kanske är det bar anågot inspelningstekniskt som framkallar dessa irriterande biljud men jag står knappt ut med att lyssna.

Dessutom är det en ganska pladdrig och ointressant berättelse. Jag föll aldrig för Damernas detektivbyrå men tänkte att den här miljön kanske passade mig bättre. Miljön är det väl inget fel på men huvudpersonen driver mig till vansinne.

Boken är på sju skivor. Jag får se hur långt jag har lyssnat och fundera på om jag skall fortsätta. Men jag gillar inte att avbryta en bok heller.

0 Comments: