söndag 5 juli 2009

En liten teknisk fråga

Jag stör mig på Bloggers lilla ruta för inskrivning av text. Det är väldigt svårt att få någon överblick om man t.ex. skriver längre texter. Just det problemet går det att komma runt genom att skriva texten i ett annat program men om man skall ha in bilder är det rent hopplöst.

På jobbet arbetar jag på en Mac och använder Safari. Där finns möjligheten att dra ut rutan till önskad storlek. Nu är frågan: Beror det på Mac-miljön eller på Safarai. Jag avskyr virreligen båda och tänker inte byta varken till det ena eller det andra men skulle ändå vilja veta hur det kommer sig. Om det beror på Macen kan jag säga att det är det enda som jag tycker är bättre med den.

4 Comments:

Olivia said...

Hehe, "virreligen" :)

Men dessvärre kan jag inte hjälpa dig, för jag har ingen större erfarenhet av vare sig Macar eller Safari.

Arina said...

Jag tror jag tänkte på både visserligen och verkligen, eller så var jag bara trött.

sighmoan said...

*ahem*
Antagligen beror det på Safari. Google Chrome har samma funktion; en browser som för övrigt är ett ypperligt alternativ till Internet Explorer, eller till det mesta för den delen. Granted att du uttryckligen skriver att du inte vill byta, men om du nu kommer dig för är Chrome en bättre browser.

Arina said...

Tack för hjälpen!

Det kanske skulle vara värt att installera Chrome. Det är bara det att jag är så förtjust i Firefox.