onsdag 29 september 2010

Men vad köpte jag då?

Jag hade med mig en lång inköps-/önskelista till Göteborg och Bokmässan. Allt skulle jag inte hitta på mässan, det visste jag, men det gjorde inget. Jag ville ändå pass på att gå på sf-bokhandeln när jag nu ändå var ner.

Överst på listan stod Battlestar Galactica-boxen,
Coraline däremot var ett impulsköp.


Sedan blev det förstås några böcker också.
Elvis var inte med på listan men det var bara av
glömska. Det enda impulsköpet här är Under Orders
som jag råkade få syn på hos ett antikvariat.

Årets fynd är utan tvekan den fina lilla kalendern
som jag köpte för 30 kronor. Musmattor av en
viss kvalitet är jag alltid på jakt efter och nuförtiden
är det endast på bokmässan jag hittar dem.


Men det största impulsköpet var utan tvekan
Mumin som jag länge önskat mig men faktiskt
inte hade en tanke på när jag åkte ner. Det var
helt enkelt omöjligt att motstå dem och två fick
följa med mig hem. Sedan var pengarna slut.


Jag är ganska nöjd med årets skörd, och ganska pank.

7 Comments:

Marias bokliv said...

imponerande skörd! o musmatta borde jag också ha uppgraderat mig på men det få bli nästa år då...

Arina said...

Jag är riktigt nöjd. För en gångs skull hade jag pengar.

Maria said...

En cylon! :D

*dör nörddöden*

Fia said...

Du har SÅ bra smak! =)

Btw, litet kuriosa: ordverifiering denna gång är ordet "edding". Saknar bara s:et. ;)

Arina said...

Visst har jag!

Det var faktiskt väldigt lustigt med edding, snacka om nörderier.

Maria: Det börjar bli en del nördprylar nu. Jag funderar om jag skall våga bära mitt Gothic-smycke eller Jim Raynors dog tag från Starcraft.

Pål Eggert said...

Åh, originalmuminserierna. Så bra de är.

Arina said...

Ja, det är de och jag måste ha dem alla!