fredag 27 februari 2009

Glädje och besvikelse

När jag var och storhandlade fick jag ett meddelande att min reabok fanns för avhämtning. Glad och ivrig släpade jag med mig 25 kg varor till spelbutiken för att hämta ut mitt paket innehållande Spirits in the Wires av Charles de Lint. Väl hemma kastar jag mig över paketet och packar upp ett mycket kantstött och fult exemplar. Ett av hörnen var helt intryckt, inte bara lite i pärmen utan hela boken var bucklig. Dessutom såg den allmänt smutsig ut. Jag ringde naturligtvis och klagade och de skickade direkt ett av de två ex som fanns kvar. Skönt. Nu är jag nöjd och glad.

3 Comments:

marlan said...

Schysst service! Sådant blir man glad av!

Arina said...

Det kändes verkligen trevligt, och inte behöver jag skicka tillbaka det kantstötta exemplaret heller.

Anonym said...

Åh, vad tråkigt! Vilken tur att det fanns kvar fler ex!

Tidigare hade jag svårt att slänga tidningar också. Men det har jag lärt mig nu. Men böcker kommer jag nog aldrig lära mig att slänga!!! Jag får i stället hitta platser att skänka dem!