lördag 21 februari 2009

Bokbeställning

Tre böcker har jag beställt, en är redan på väg.

  • Dead Until Dark av Charlaine Harris
  • Destroyer av C J Cherryh
  • Spirits in the Wire av Charles de Lint
Den första har jag varit nyfiken på i flera år, ända sedan jag läste det första kapitlet i en liten bok med utdrag ur olika böcker som sf-bokhandeln delade ut. Den andra är sjunde delen i en serie om (hittills) tio delar. När jag läste ut den sjätte kände jag en desperat längtan efter fortsättning. Vi får väl se om längtan finns kvar när boken anländer. Den tredje är en reabok (inbunden) av en författare som jag är lite nyfiken på. Jag har ingen aning om den här tillhör de bättre av titlarna, men det är värt ett försök.

3 Comments:

marlan said...

Åh
Charlaine Harris är hemskt dåligt.
Se min blogg för vidare omdöme samt citat.
;)

Fia said...

Vad lustigt, jag köpte just Charlaine på SF-bokhandeln i Malmö å bloggade om den... ska bli kul att läsa å jämföra omdömen! =)

Arina said...

Marlan: Jag läste att du tyckte det. JAg själv blev väldigt sugen efter det där provkapitlet. Det är faktiskt den enda vampyrromantik jag känt något intresse för.

Fia: JAg såg det och kom på att jag måste skriva om min egen beställning också. Jag har ju inte så mycket bokrelaterat att skriva om nu annars.