lördag 18 april 2009

Oavslutade böcker

På senare tid har det skrivits lite här och var? om outlästa böcker. Jag har några sådana också. Det är böcker som jag av någon anledning aldrig riktigt kom in i eller som jag tröttnade på. Orsakerna är många. Dessa skriverier fick mig i alla fall att plocka fram en av dem, Historikern av Elizabeth Kostova, och jag insåg att jag bara har ca 40 sidor kvar. Så nu tänker jag läsa ut den för att äntligen kunna skriva av mig om vad jag egentligen tycker. Om jag orkar.

3 Comments:

Linnea said...

Jag tycker att det kan vara kul att ta sig igenom "dåliga" böcker, för ibland vänder de faktiskt lite mot slutet. Och gör de inte det så är det lite kul att få såga en bok för en gångs skull. ;)

Det var länge sedan jag lämnade en bok oavslutad! :)

Unknown said...

Linnea: Personligen tycker jag inte att det är värt besväret att läsa dåliga böcker. Om man måste ta sig igenom 250 sidor träck för att läsa 25 bra sidor ... blä.

Arina said...

Här håller jag nog med Magnus. När jag så att jag bara hade 40 sidor kvar på Historikern blev jag nästan arg att jag hade lagt ned så mycket möda på att ta mig så långt. Därför läste jag ut den.