söndag 10 augusti 2008

Ljudbok: Timglaset av Julie Parsons

Jag tycker mycket om att pussla. Innan datorspelen kom in i mitt liv var det jag ägnade mig åt mellan böckerna. Och vad kan passa bättre än att samtidigt lyssna på en ljudbok.

Timglaset av Julie Parsons är en obehaglig deckare (kriminalroman?). Under stora delar får man följa skurken, något jag inte är så förtjust i. Men jag har lite andra krav på ljudböcker än på de vanliga så jag lyssnade vidare. Det rör sig om familjehemligheter, bortadopterade barn, hämnd och mord. Obehagligt som sagt.

Uppläsaren gör ett bra jobb förutom att hon ibland verkar oförberedd på vad som skall komma så att betoningen blir helt fel. Men rösten är ganska behaglig.

2 Comments:

Olivia said...

Om jag ska kunna lyssna på ljudböcker måste jag ligga ner och ha det helt mörkt omkring mig och lyssna extremt koncentrerat, annars tappar jag tråden. Så det är inget för mig, då lyssnar jag hellre på musik.

Arina said...

Det är därför jag lyssnar på lite sådant som deckare och lite lättare litteratur som Maeve Binchy. De är inte lika krävande och det gör inte så mycket om jag missar något. Riktigt bra deckare vill jag läsa själv.