fredag 22 augusti 2008

Jag tror jag bryter ihop snart

Just nu känns det tungt. Datorn som jag fick av min bror började krångla för ett tag sedan. Den startade utan problem men om jag spelade något mer avanserat än patiens så låste den sig efter några minuter. Nåja, sådant händer ibland och brukar kunna avhjälpas med en ominstallation av det ena eller andra. Icke så denna gång. De senaste dagarna har jag fått oroande meddelanden och datorn envisas med att kontrollera min andra hårddisk vid varje uppstart. Jag har inte lika mycket kontroll över den här datorn som över den gamla så jag har stönat i frustration och desperation medan jag har letat efter något sätt att kunna åtgärda problemen.

Igår bestämde jag mig för att ägna en del av helgen åt att bränna viktiga filer, sparade spel och diverse nedladdat material för att sedan försöka med en formatering som ett sista förtvivlat försök. Det är bara det att idag har hårddisken havererat totalt. Jag kommer inte åt några filer alls. Det som stör mig mest är faktiskt inte kostnaden eller besväret med att få ordning på datorn. Det är istället det faktum att de två spel jag kommit riktigt långt i nu måste spelas om från början och det vet jag inte om jag orkar.

Sedan känns det lite ledsamt att inte ha någon datorkunnig vän att vända sig till när man har problem. Det är jag som är den datorkunnige vännen i min bekantskapskrets. Inte för att jag kan så väldigt väldigt mycket utan för att jag kan lite mer än de andra. Men uppenbarligen inte tillräckligt för att lösa mina egna problem.

0 Comments: