tisdag 21 februari 2012

Bokrean

Fick nyss se att sf-bokhandelns reakatalog har kommit upp. Får lite ångest eftersom jag redan förbokat sju böcker som jag inte vet hur jag ska ha råd med. Jag trodde att jag hade mer pengar än jag har nämligen. Till min stora lättnad ser jag att av alla böcker i katalogen är det bara en jag vill ha förutom de jag redan bokat. Funderar på om jag ska beställa den också och svär lite över att jag inte kunde beställa den tillsammans med de andra. Då skulle jag sluppit portot också. Nåja, jag kan leva utan den och den går väl att köpa senare, men den är ju inbunden och det är något jag verkligen gillar. Nåja, jag får väl se vilka böcker jag får. Sist var det en titel som var slut.

4 Comments:

Simon said...

Det är rätta takterna; först orolig för att du spenderat för mycket pengar, sen lite ånger att du inte beställt mer:-) En sann bokvän!

Simon said...

Tack för påminnelsen om bokrean förresten; jag funderar på om jag ska knata förbi sfboken imorgon (eller idag, m t p klockan...) och se vad de har. Det roligaste med rean tycker jag brukar vara att rota igen hyllorna, utan att ha läst katalogen innan. En stor fördelens att ha gångavstånd till butiken.

Arina said...

Det är väl lite så att en hundralapp hit eller dit inte spelar så stor roll i den allmänna konkursen.

Jag handlar nog egentligen bara inbundet på rean. Det är skönt att få en inbunden bok till pocketpris men jag läser inte tillräckligt mycket för att det ska löna sig att handla annat.

Sf-bokhandeln är ju långt ifrån billigast men jag tycker det är så underbart att den finns att jag i stort sett bara köper av dem. Det skulle förstås bli lite annat om jag köpte flera hundra böcker om året, då skulle jag nog få göra lite prisjämförelser.

Simon said...

Jag gillar pocket-format så reor för mig är mest att se om det finns någonting jag inte sett förut som jag kan chansa på.

Det blev inte jättemycket på Sf-bokhandeln den här gången; några chans-böcker och sen kunde jag inte motstå den nya Sagan om ringen-översättningen. Jag har inte läst den förut och även om jag helst läser på originalspråket när jag kan så är jag nyfiken på hur Erik Andersson lyckats med Tolkien, uppfödd som jag är på Ohlmarks översättning.

Jag kikade på Adlibris precis nu och deras reapris var 4:- billigare / Tolkien-bok, men det betalar jag så gärna för att stötta Sf-bokhandeln ;-)