onsdag 23 september 2009

Snart dags

I morgon bitti bär det iväg till Bokmässan. Jag har övertalat sambon att köra mig till tåget så att jag kommer iväg tidigt och slipper bussbyten och annat elände. Nu skall jag bara skriva en lista och börja packa väskan. Det brukar vara förskräckande mycket jag vill ha med mig på en tre dagars Göteborgsvistelse och då tar jag ändå inte med mig en massa böcker.

Det skall bli riktigt roligt att gå på mässan trots att det är det ända jag gör, går och handlar böcker och annat krafs. Seminarier har jag aldrig råd med. Den här gången går jag bara på torsdag och fredag men det räcker. Jag känner att jag vill komma hem och ta igen mig innan det är dags för en ny arbetsvecka. Särskilt som jag måste ta igen morgondagens förlorade arbetstimmar.

Jag skall i alla fall se till att gå på bloggträff på fredag. Om de nu inte ändrar tiden igen i sista stund. Jag kommer nämligen att ha svårt att komma åt internet under de närmaste dagarna.

Nu hoppas jag bara att min huvudvärk inte skall utvecklas under natten till en hemsk förkylning.

3 Comments:

Snöfrid said...

Nu blir jag avundsjuk! Flera dagar på mässan, det vill jag oxå få på mig!
Men får bara lördag... så man missar ju träffen oxå till råga på allt :/

Arina said...

Det är roligt men man blir trött.

Sen är det alltid så att man missar saker. Mycket av det som intresserar mig brukar hända på lördag eller söndag. Men jag föredrar trots allt de första, lite lugnare dagarna.

Olivia said...

Ha det så trevligt, synd att jag missar spektaklet. Men jag hade nog inte orkat med fler dagar i Göteborg, även om jag haft råd. Det får bli nästa år.